DOLAR
49,1263
EURO
55,3190
ALTIN
6.542,72
BIST
12.270,18
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Parçalı Bulutlu
20°C
İstanbul
20°C
Parçalı Bulutlu
Pazartesi Az Bulutlu
21°C
Salı Az Bulutlu
21°C
Çarşamba Parçalı Bulutlu
22°C
Perşembe Parçalı Bulutlu
20°C
Reklam

2024 YILI ASGARİ ÜCRET NE KADAR,İŞVERENE MALİYETİ NE KADAR?

Yayınlanma: · Son güncelleme:

2024 YILI ASGARİ ÜCRET NE KADAR,İŞVERENE MALİYETİ NE KADAR?

1 Ocak 2024 tarihi itibariyle aylık brüt asgari ücret 20.002,50 TL oldu , net asgari ücret ise 17.002,12 TL olarak belirlenmiş bulunmaktadır. 2024 yılında günlük kazanç alt sınırı da 666,75 TL olurken günlük kazanç üst sınırı da 5.000,63 TL’ye yükselmiştir.

1 Ocak 2024 itibariyle asgari ücretin net hesabı ile işverene maliyeti aşağıdaki gibidir:

ASGARİ ÜCRETİN NET HESABI (01.01.2024 – 31.12.2024)

BRÜT ASGARİ ÜCRET20.002,50 TL
SGK İŞÇİ PRİMİ % 142.800,35 TL
İŞSİZLİK SİG. İŞÇİ PRİMİ % 1200,03 TL
KESİNTİLER TOPLAMI3.000,38 TL
NET ASGARİ ÜCRET       17.002,12 TL

2024 YILI ASGARİ ÜCRET NE KADAR,İŞVERENE MALİYETİ NE KADARASGARİ ÜCRETİN İŞVERENE MALİYETİ (01.01.2024 – 31.12.2024)

BRÜT ASGARİ ÜCRET20.002,50 TL
SGK PRİMİ %20,5 (İşveren Payı)4.100,5125 TL
İŞVEREN İŞSİZLİK SİG. PRİMİ %2400,05 TL
İŞVERENE TOPLAM MALİYET24.503,06 TL
İŞVERENE TOPLAM MALİYET (5 Puanlık İndirimle)23.502,94 TL TL

2024 Yılı Prime Esas Kazanç Taban ve Tavan Tutarları

Alt SınırÜst Sınır
Günlük666,75 TL5.000,63 TL
Aylık20.002,50 TL150.018,90 TL

Stajyer – Çırak Ücretleri

Aday Çırak, Çırak ve Stajyer Öğrenciler5.100,64 TL
Kalfalık Yeterliliği Kaz. Mesleki Eğitim Merkezi 12. Sınıf Öğrencileri8.501,06 TL

2024 YILI ASGARİ ÜCRET NE KADAR,İŞVERENE MALİYETİ NE KADARSGK – İstisna Olacak Kazanç/Ödeme Miktarları

Yemek Parası (İş Günü Başına)157,69 TL
Çocuk Yardımı (Aylık)268,29 TL
Aile Yardımı (Aylık)1.341,45TL
BES+Özel Sağlık Sigortası6.000,75 TL

5510 Sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine tabi sigortalıların durumuda  şu şekildedir;

Yemek parası: 01/01/2024 ila 31/12/2024 tarihleri arasında; 666,75 TL x % 23,65 =157,69 TL olarak belirlenmiştir,

Çocuk zammı: 01/01/2024 ila 31/12/2024 tarihleri arasında; 20.002,50 TL x % 2 = 400,05 TL (Aylık) olarak belirlenmiştir,

Aile zammı (yardımı): 01/01/2024 ila 31/12/2024 tarihleri arasında; 20.002,50 TL x %10 = 2.000,25 TL(Aylık) tutarındaki kazançları ile işveren tarafından sigortalılar için özel sağlık sigortalarına ve bireysel emeklilik sistemine ödenen prim ve katkı paylarının asgari ücretin %30’u geçmeyen kısmı prime esas kazanca dahil edilmeyecektir.

BAĞ-KUR ve İSTEĞE BAĞLI SİGORTA (4/B) PRİMLERİ

Alt SınırÜst Sınır (Tavan)
BAĞ-KUR (%34,5)6.900,86 TL51.756,47 TL
İSTEĞE BAĞLI SİGORTA (%32)6.400,80 TL48.006 TL